Evropský online reklamní průmysl se zavazuje k samoregulaci
Brusel, 14. dubna 2011 IAB Europe dnes zveřejnila svůj celoevropský samoregulační rámec pro online behaviorální reklamu (OBA). Rámec, popisující osvědčené postupy zaměřené na posílení transparentnosti a uživatelské kontroly, byl podepsán předními hráči online průmyslu. Závazkem dohody je usilovat o zvýšení transparentnosti v případech, kdy je online reklama distribuována prostřednictvím třetí strany (tj. reklama na webových stránkách jiných než vlastních). Uživatelé budou mít i větší kontrolu prostřednictvím řady nových mechanismů: jakmile internetové společnosti plně implementují své závazky (nejpozději do června 2012), všechna zobrazení behaviorální reklamy budou obsahovat ikonu, která bude uživatele upozorňovat, že se jedná o behaviorální reklamu. Když na ikonu návštěvník stránek klikne, bude přesměrován na web společnosti s dalšími informacemi a možností vypnout behaviorální reklamu, popis a možnost vypnutí najde také na nových celoevropských stránkách www.youronlinechoices.eu, které poskytují další informace o OBA v příslušném jazyce, stejně jako nástroj pro správu preferencí, včetně vypnutí OBA. Hlavním praktickým úspěchem této dohody je fakt, že uživatelům poskytuje plnou transparentnost a kontrolu, aniž by se jim omezil komfort při prohlížení webových stránek.
Zásady OBA rámce poskytují:
OBA rámec a FAQ jsou dostupné na www.iabeurope.eu, tisková zpráva v angličtině zde. "On-line reklamní techniky vyžadují důvěru uživatelů. OBA rámec bude představovat samoregulaci napříč odvětvími a napříč celou Evropou. Tato iniciativa je výsledkem 18ti měsíčních příprav a spolupráce s evropskými organizacemi zastupujícími inzerenty, agentury, provozovatele a reklamní standardy.", prohlásil Alain Heureux, prezident IAB Europe. Protože vyplývající povinnosti jsou závazné pouze pro signatářské společnosti, bude OBA rámec doplněn do doporučených osvědčených postupů Evropské aliance reklamních standardů (EASA) (které dnes zveřejnila). Tato doporučení doplňují OBA rámec tím, že celý reklamní systém dodržuje pravidla, která společně zaručí uživatelům lepší kontrolu a možnost volby. IAB Europe OBA rámec ukáže politikům, že se online průmysl může samoregulovat smysluplným způsobem. "Evropský průmysl je lídrem ve vývoji OBA technologií, které byly od počátku navrženy s ohledem na vysoké standardy ochrany dat v Evropě. Nastavení samoregulace je přirozeným vývojem těchto aspirací. Místopředsedkyně Evropské komise Kroesová vyzvala průmysl k samoregulaci online behaviorální reklamy. Přijali jsme tuto výzvu a věříme, že takováto účinná seberegulace je dobrým příkladem nejen pro OBA, ale pro on-line sektor jako takový ", řekl Matthias Ehrlich, CEO United Internet Media, marketér největší evropské internetové společnosti, United Internet a Vice-prezident Bundesverband Digitale Wirtschaft (německý člen IAB Europe). Následující společnosti se zavázaly k OBA rámci:
Pro další informace prosím kontaktujte: IAB Europe: Geraldine Gitel, Press Officer T: + 44 (0) 7917 885380 (English, French) pressrelations@iabeurope.eu
O IAB Europe: IAB Evropa zastupuje sektor online reklamy prostřednictvím 29 národních asociací, reprezentujících více než 5.000 společností, stejně jako firmy jako Adconion, Adobe, ADTECH, Alcatel-Lucent, AudienceScience, BBC, CNN, comScore Europe, CPX Interactive, Criteo, e-Bay, Ernst & Young, Expedia Inc, Fox Interactive Media, Gemius, Goldbach Media Group, Google, GroupM, Hi-media, InSites Consulting, Koan, Microsoft Europe, MTV, Netlog, News Corporation, nugg.ad, Nielsen Online, reklamní síť Orange, Prisa, Publicitas Europa, Sanoma Digital, Selligent, SmartClip, Specific Media, TradeDoubler, Truvo, United Internet Media, ValueClick, White & Case, Yahoo! a zanox. S podporou všech hlavních mediálních skupin, agentur, portálů, poskytovatelů technologií a služeb, IAB Europa koordinuje aktivity napříč celým regionem. www.iabeurope.eu |
14.04.2011